Čeština‎ English Deutsch

Volkswagen Passat je taková neprémiová manažerská klasika s dlouhou historií. První Passat opustil výrobní linku Volkswagenu už v roce 1974 a je tu s námi i dnes. Doposud vzniklo osm generací. V našich končinách se tento vůz střední třídy těší veliké oblibě. Nejsem fanoušek Volkswagenu, ale pokud bych si měl vybrat nějakou „Paštiku“ byla by to pravděpodobně sedmá generace. Pojďme se na jeden takový kousek podívat blíže. 

Mnou zkoušený Volkswagen Passat měl R-Line paket.

Vyráběl se pouze čtyři roky…

Volkswagen Passat B7 měl premiéru v roce 2010. Jakožto nástupce šesté generace. Reálně však šlo o takový větší facelift, než o novou generaci. Výroba tohoto modelu trvala pouhé čtyři roky. Mohli jste si vybrat ze dvou karosářských provedení. Passat byl k dispozici jako sedan a nebo jako kombi, teda Variant. Mnou zkoušený kousek pochází z roku 2014 a jde o praktičtější provedení Variant.

Tento Volkswagen Passat B7 prošel zatmavovací kůrou. Zatmavením prošla zadní světla, skla nebo třeba loga výrobce.

Nejhezčí Passat v historii?

Sedmičkový Passat je podle mě nejhezčí Passat ze všech. Auto působí poměrně elegantním dojmem. Řekněme si to upřímně, Volkswagen nikdy nebyl o kontroverzním vzhledu. Vždycky bylo svým způsobem neutrální, ale „bésedmička“ mě zaujala. Passat zkrátka svým vzhledem nenadchne, ale ani neurazí. Konkrétně tento kousek má R-line paket, který dodává autu ten správný šmrnc. Tento vůz byl lehce upraven. Loga výrobce jsou černá. Proběhlo zatmavení skel a zadních světlometů. Mimochodem přední světla využívají LED diody pro denní svícení a těm ještě asistují bixenony s funkcí přísvitu do zatáček. Musím uznat, že v noci to svití fakt dobře. Mnou zkoušený Volkswagen Passat je obut do zimních hliníkových papučí o průměru osmnácti palců. Auto jako celek vypadá poměrně dobře.

Sedmá generace Volkswagenu Passat vypadá i po letech dobře.

Pojďme do interiéru…

Otvírám poměrně těžké dveře řidiče, usedám do látkových sportovních sedadel R-line. Tyto sedačky jsou poměrně pohodlné. Mají větší boční vedení, které oceníte zejména při ostřejší jízdě. Přední sedadla jsou dokonce vyhřívaná. Řidičovo sedadlo má elektricky nastavitelný sklon opěradla. Zbytek se nastavuje manuálně… Což mi u auta této třídy přijde trochu málo. Čekal bych komplet elektricky nastavitelná sedadla vpředu. Dále tu najdeme multifunkční tříramenný volant, který skvěle padne do ruky. Hned za ním jsou budíky s velkým palubním počítačem. Dále interiér zdobí hliníkový dekor. Působí to trochu laciným dojmem, ale znám i horší dekory… Ovšem, co se mi opravdu líbí jsou analogové hodiny umístěné nad rádiem. Když jsem nakousl to autorádio. Jde o neoriginální autorádio s androidem, a v kombinaci originálními reproduktory hraje poměrně dobře. Co dál říct k výbavě… Je zde například dvouzónová automatická klimatizace, výhřev čelního skla, nezávislé topení webasto.

Interiér Passatu je přehledný, vše důležité je po ruce. Mimo jiné interiér nabídne i dost místa.

Koncernová klasika…

Nicméně posed za posed za volantem je fajn. Vše je po ruce a během chvilky jsem připraven vyrazit na cestu. Zasouvám klíč do spínací skříňky, probouzím k životu asi nejběžnější motorizaci v rámci Passatu B7. Jde o naftový čtyřválec o objemu dvou litrů. Tenhle chrochták najdete napříč celým koncernem. Nabízí 140 koní a 320 Nm kroutícího momentu. Dvoulitrové TDI dostalo systém přímého vstřikování paliva common rail. Motoru asistuje manuální šestistupňová převodovka a veškerý výkon putuje na všechna kola za pomoci připojitelného pohonu všech kol 4MOTION. Pro neznalé dodám, že jde o systém s mezinápravovou spojkou HALDEX.

Pod kapotou mnou zkoušeného Passatu bije koncernová klasika – 2.0 TDI

Jízda…

Passat je při klidné jízdě relativně komfortní. Řízení má proměnlivý účinek tuhosti. Tuhost řízení se odvíjí od rychlosti, kterou jedete. Při městských rychlostech je řízení jemné, pomalé, měkké. Možná až zbytečně přeposilované. Naopak při dálničním tempu je řízení tuhé a poskytuje jistou dávku zpětné vazby od kol. Sportovní podvozek R-line společně s haldexem dovolí i trochu zábavy. Podvozek je tužší a o 1,5cm blíž k asfaltu oproti sérii. Auto se s chutí vrhá do zatáček, ale když to přeženete, jde to rovně po čumáku. Mírné zatáčky mu nevadí. Jak se cesta začne moc kroutit, tak Passat znervózní. Mnou zkoušený kousek byl obut do osmnácti palcových hliníkových papučí, které mu sluší jak psovi uši, ale mám k nim jednu výhradu. Auto díky nim už tak dobře nefiltruje menší nerovnosti. Nerovnosti jsou jednak slyšet, ale hlavně jsou dost cítit. Nejlépe se Passat sedmé generace cítí na dálnici.

Řízení má proměnlivý účinek. Když jedete pomalu je řízení lehké a když jedete rychle, tak ztuhne.

Pojďme to nějak uzavřít…

Volkswagen Passat B7 je zejména dálniční přepravník, který také zastane funkci rodinného služebníka. Při normální jízdě se spotřeba paliva okolo šesti litrů na sto kilometrů. Při ostřejším tempu není problém dostat se až k nějakým 8l/100km. Pašík nabídne prostorný interiér v kombinaci s bohatou výbavou. Co se týká kufru, tak ten nabídne 603 litrů. Jinými slovy do kufru toho dáte více než dost. Pašík mě vysloveně nenadchl, ale zase na druhou stranu nemohu říct, že je to vyloženě špatné auto. Svůj účel plní dobře a bez problémů.

Volkswagen Passat B7 je věrný rodinný společník.

Pokud se ti mé recenze líbí, klikni sem pro více obsahu!

1) Spolehlivý přepravník.
2) Prostorný interiér.
3) Slušná spotřeba.
4) Jako celek auto vypadá dobře.
5) LEDky spolu s bixenony svítí slušně.

1) Nenadchne, ale ani nezklame…
2) Tuctovost.
3) R18 už jsou moc.
4) Komfortní jen na hezkém povrchu.

Hodnocení: 3,8 / 5,0

Specifikace:

– Volkswagen Passat B7 Variant R-line
– 2.0 TDI CR R4
– 4×4 ( HALDEX ) 6° Manuál
– 103 kW, 320 Nm
– 10s 100 km/h
– Max. 210 km/h